انواع جک پارکینگی

تاریخ ارسال : 1400/05/03

از زمانی که  علم پیشرفت کرده  و باعث شده که  در همه چیز تاثیر گذار باشه و حتی در ساختمان هم امروزه مشهود است . جک در امروزه بسیار مهم است که الکترونیک باشد به خاطر اینکه بتوانند راحت تر بسته شوند و باز . به خاطر همین در این مقاله  ما می پردازیم به جک پارکینگی که کدام مدل بهتر است.

از زمانی که  علم پیشرفت کرده  و باعث شده که  در همه چیز تاثیر گذار باشه و حتی در ساختمان هم امروزه مشهود است . جک در امروزه بسیار مهم است که الکترونیک باشد به خاطر اینکه بتوانند راحت تر بسته شوند و باز . به خاطر همین در این مقاله  ما می پردازیم به جک پارکینگی که کدام مدل بهتر است.

 

بررسی مشخصات انواع جک پارکینگی

 

اگر شما هم ساکن یک آپارتمان (مخصوصا آپارتمان های با ساکنین زیاد) می باشید به اهمیت وجود جک اتومات برای درب پارکینگ ساختمان خود آگاه هستید.

در ابتدای آشنایی با جک برقی درب پارکینگ بد نیست با انواع آن نیز آشنا شویم:

 

انواع جک پارکینگی و تفاوت های آنها

 

حال اگر دنبال انتخاب یک جک درب اتوماتیک می باشد باید فاکتورهایی را در انتخاب خود مدنظر قرار بدهید.برای دانستن این فاکتورهای تاثیرگذار لطفا تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

معیار های تصمیم گیری برای انتخاب جک  را میتوان در ۳ مورد زیر خلاصه کرد:

۱-هر کدام از لنگه  درهای پارکینگ شما چه وزنی دارد؟

۲-هر کدام از لنگه در های پارکینگ شما در چه ابعادی ساخته شده است؟

۳-در هر شبانه روز چندین بار قرار است در پارکینگ ساختمان شما باز و بسته شود؟(علی الخصوص در هنگام اوج ترددها)

 

حال اگر جواب ۳ سوال بالا را در ذهن خود آماده کردید با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چه جکی مناسب ساختمان شما میباشد.

 

انواع جک پارکینگی را میتوان در ۳ دسته ای که در پایین به آنها اشاره می شود جا داد:

 

۱-جک پنهان(جک ریلی):

در مواردی که ابعاد و ساختار در پارکینگ شما به گونه ای است که جکی در صورت نصب بر روی آن ,باعث ایجاد خرابی  در میشود یا حتی اگر علاقه مندید که جک درب پارکینگ شما در جلوی دید نباشد بهتر است از جک های پنهان استفاده کنید.این نوع جک های درب پارکینگ در قسمت زیر در نصب میشوند .باید بدانید که با توجه به محل نصب این جک های درب پارکینگ نیاز به آماده سازی و تعبیه محل نصب میباشد.

 جک بازویی الکترومکانیکی درب بازکن اتوماتیک پارکینگ:

 

همانطور که از پیش از این عوامل تعیین کننده ی نوع جک پارکینگی برای خرید را برای شما شرح دادیم.نوع الکترومکانیک برای ساختمان هایی مناسب است که میزان عبور و مرور در آنها در اندازه ی پایینی بوده و درهای این ساختمان نیز با ابعاد پایین و با وزنی سبک ساخته شده اند.

طریقه ی عملکرد این نوع از جک به شرح زیر است:

در بازوهای این جک ها موتور کوچک و ظریفی تعبیه شده است.این موتورها قدرت تولید شده ی خود را به گیربکس های جک منتقل کرده که این کار باعث به حرکت درآمدن بازوهای جک درب پارکینگ با سرعتی مشخص خواهد شد.

نقطه ی قوت این نوع از جک ها امنیت بالای آنها و مقاومت شگفت انگیزشان در برابر نیروها و فشارهای وارده از خارج میباشد.با این وجود اگر شما هنوز هم این مقدار از امنیت راضیتان نمیکند کافی است دست به کار شده و یک عدد قفل برقی بر روی جک الکترومکانیکی خود نصب کرده و با خیال راحت مطمئن شوید که دیگر امکان نفوذ برابر با صفر میباشد.

نوع الکتروهیدرولیک جک درب بازکن اتوماتیک پارکینگ(جک بازویی):

 

برخلاف نوع الکترومکانیک آن, این نوع مناسب درهای مکان های پرتردد و درهای سنگین و با ابعاد بزرگ طراحی شده(مخصوصا ساختمان ها و مکان های صنعتی)میباشد.با خرید و نصب این نوع از جک های پارکینگی شما دیگر نگرانی ای بابت صدمه دیدن در به دلیل رفت و آمدهای زیاد در شبانه روز و استهلاک آن نمی باشد.

اگر قصد دارید از مزایا و معایب این نوع نیز مطلع شوید باید به این موارد توجه کنید:

نقطه ی قوت این درها به جز موارد گفته شده در بالا امنیت بیشتر آنها در مقایسه ی با نوع مکانیکی میباشد.قابل توجه است که اگر به دنبال امنیت بیشتر می باشد باز هم راه حل استفاده از قفل های برقی مخصوصا برای درهایی که لنگه های آن دارای ابعادی بزرگتر از ۲ متر میباشد است.اما نقطه ضعف این نوع(اگر بتوان اسم آنها را نقطه ی ضعف گذاشت)یکی هزینه ی گرانتر آنها در مقایسه با نوع الکترومکانیکی و یکی دیگر نیاز به بازدید و سرویس های دوره ای میباشد که البته این موارد با توجه به ویژگی های مفید این جک شگفت انگیز طبیعی و قابل چشم پوشی است.

 امیداوریم مطالب تهیه دیده شده در زمینه ی انواع جک های درب پارکینگ مورد توجه شما قرار گرفته باشد.همچنین شما همواره میتوانید در زمینه ی کسب راهنمایی و مشاوره برای خرید جک های پارکینگی، ریموت جک پارکینگ , نصب , تعمیر و سرویس آن ها با همکاران ما در بخش پشتیبانی سایت تماس حاصل نمایید.

منبع: سایت  راز تکنولوژی