آموزش نصب جک پارکینگی

تاریخ ارسال : 1400/04/09

امروزه در ایران با پیشرفت علم و صنعت و ساخت ماشین و ساختمان های بی شمار وجود امنیت برای ماشین زیاد شده است.برای همین وجود جک پارکینگی امروزه یکی از الزامات امروزه برای در های ساختمان است. برای زمانی که پیاده شدن از ماشین را صرف می کنید با یک ریموت به آسانی می توانید در پارکینگ را باز کنید و به کاراتون سرعت بدهید. .

امروزه در ایران با پیشرفت علم و صنعت و ساخت ماشین و ساختمان های بی شمار وجود امنیت برای ماشین زیاد شده است.برای همین وجود جک پارکینگی امروزه یکی از الزامات امروزه برای در های ساختمان است. برای زمانی که پیاده شدن از ماشین را صرف می کنید با یک ریموت به آسانی می توانید در پارکینگ را باز کنید و به کاراتون سرعت بدهید.

.

هزینه نصب جک پارکینگی

نصب جک پارکینگی عموما توسط تکنسین و متخصص انجام می شود و هزینه آن بستگی به نوع جک دارد. نوع جک با توجه به نوع درب مشخص می شود.

نصب و راه اندازی هر نوع جک متفاوت است.

جک هایی که برای ساختمان هایی با تردد متوسط و زیر ۱۰۰ بار انتخاب می شوند از جک هایی که برای ساختمان هایی با تردد بیش از ۱۰۰ بار ساده ترو سریع تر نصب می شود. به صورت کلی هزینه نصب جک پارکینگی از سیصد هزار تومان آغاز می شود.

نصب جک پارکینگی سیماران

جک سیماران بر روی چهار چوب درب و میان دو لولا نصب می شود. چراغ چشمک زن در قسمت بالای چهار چوب نصب می شود. از طریق چشم ها درب ها امکان مشاهده مانع را خواهند داشت. چشم ها در موقعیتی نصب می شوند که باز و بست کردن درب ها موجب انسداد چشم ها نشود. چشم ها با حداکثر ارتفاع ۶۰ سانتی متر از کف زمین نصب می شوند. توجه به میزان فاصله و میزان زاویه چرخش درب باعث می شود بتوان موقعیت دقیق نصب جک را مشخص نمود.

برای نصب جک پارکینگی سیماران به سه نقطه A,B,D توجه می شود.

نقطه A : مشخص کننده فاصله افقی بین لولا تا مرکز چرخش است.

نقطه B : فاصله عمودی بین مرکز لولا تا مرکز چرخش انتهای بازو است.

نقطه D: فاصله عمودی مرکز لولا تا کف پایه بازو است.

بر این اساس اگر بخواهید نصب جک پارکینگی سیماران را روی دربی نصب کنید که تا ۱۲۰ درجه باز شود نیاز است به صورت زیر عمل کنید. دقت داشته باشید که هر چه D بزرگتر شود زاویه باز شدن جک کمتر است.

 

 

 

مراحل نصب جک پارکینگی.

جهت نصب جک پارکینگی چند مرحله انجام می شود که به صورت کلی شامل موارد زیر است:

– بررسی موقعیت نصب جک

– آماده سازی درب جهت نصب جک

– نصب پایه ها

– نصب تابلو فرمان

– سیم کشی نهایی و راه اندازی

چنانچه بخواهید جک ها از بهره وری بالایی برخوردار باشند و به خوبی کار کنند نیاز است حداقل فشار به آنها وارد شود. مهم ترین نکته در نصب جک پارکینگی چگونگی نصب آن و نوع زاویه دهی به آن است. گاهی برخی جک ها به درستی زاویه دهی نمی شوند و درب با شتاب به چهار چوب می خورد و ایجاد صدا می کند در چنین مواردی نیاز است نوع زاویه دهی به خوبی بررسی شود

 

A:195mm , B:195mm, D:0 که طبق شکل زیر خواهد بود.

نصب جک پارکینگی والنسیا

جک پارکینگ والنسیا برای منازل و محیط های اداری با تردد بالا مناسب است.

این جک ها می توانند تا ۷۰۰ کیلوگرم را ساپورت کنند.

جهت نصب جک والنسیا می توانید به صورت زیر اقدام نمایید.

ابتدا چراغ چشمک زن را در قسمت بالایی درب نصب نمایید.

سپس محل نصب جک را مشخص کنید و سپس با توجه به میزان چرخش درب اقدامات لازم جهت نصب جک را انجام بدهید.

جک والنسیا دارای برد اتوماتیک است و این برد تمامی نیاز ها را پاسخگو است. در صورتی که نیاز به نصب و راه اندازی این جک ها دارید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

نصب جک پارکینگی یال

نصب و راه اندازی جک پارکینگی یال به سادگی انجام می شود.

و برای نصب آن ابتدا محل دقیق بازو ها را پیدا کنید و سپس جوشکاری لازم را انجام بدهید.

پایه های عقب نیز روی صفحه جوش می خورند.

در نهایت کورس جک را تا انتها داخل ببرید و سپس بازو را به آن متصل کنید.

تراز را روی جک قرار می دهید و پس از تراز کردن براکت جلو را به درب جوش بدهید.

جک پارکینگی یال از جمله جک هایی است که نیاز به نگهداری مناسب دارد و در زمستان روغن کاری شود. در صورت وجود هر سوال می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و مشکلات خود را مطرح کنید. توصیه کارشناسان ما این است تا حد امکان سعی کنید جکی مناسب با شرایط رفت و آمد و نوع وزن و درب پارکینگ انتخاب کنید. زمانی که جک نصب شود امکان تعویض آن کمی دشوار می شود و به جهت پیشگیری از این موضوع می توانید مشاوره ای قبل از خرید جک پارکینگ با ما داشته باشید.

نصب جک پارکینگی یوروماتیک بتا

این جک ها از مدل بازویی هستند و نحوه نصب آن مشابه سایر جک های پارکینگی است.

جهت اتصال موتور ها به مرکز می توانید به صورت زیر اقدام کنید.

اگر موتور به گونه ای باشد که برآمدگی جک به سمت بالا و بازو به سمت چپ باز شود، موتور چپ نام دارد و سیم کشی آن به صورت شکل زیر است.

در نهایت جهت نصب چشم الکترونیک می توانید فتوسل را به سیم کشی متصل نمایید.

ولتاژ تغذیه این منبع چشمی ها ۱۲ ولت است.

چنانچه بخواهید قفل برقی روی درب نصب کنید می توانید قفل را روی لنگه ای از درب نصب کنید که باز می شود و از طریق کانکتور تغذیه فرمان بگیرد. چنانچه در نصب و راه اندازی جک پارکینگی دچار مشکل شدید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. یکی از عمده ترین مشکلاتی که برای نصب جک پارکینگ وجود دارد در خصوص زاویه و نحوه نصب آن است. بهترین نصب به صورتی است که جین باز و بست نمودن درب ها صدایی ایجاد نشود و درب به آرامی بسته شود.

 

نصب جک پارکینگی سوزوکی

نصب و راه اندازی جک پارکینگی سوزوکی از اهمیت به سزایی برخوردار است.

جهت راه اندازی آن می توانید مشابه سایر جک ها اقدام کنید. مهم ترین نکته در خصوص این جک ها تنظیمات و زاویه بندی مناسب است. ما در رازی تکنولوژی می کوشیم راهنمایی های خوبی جهت نصب و راه اندازی انواع جک پارکینگی بیان کنیم.

نصب و راه اندازی جگ آتریا

اتریا از جمله شرکت های ایرانی است که اقدام به طراحی و تولید انواع جک با اندازه های مختلف نموده است.

جهت نصب و راه اندازی این نوع جک می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

دقت داشته باشید با توجه به نوع پروژه نصب این جک ها ممکن است مدت ۳ الی ۴ ساعت زمان نیاز باشد.

– یافتن محل دقیق نصب جک

– تعیین زاویه باز شدن

– نصب چشمی

– تنظیمات نهایی

سوالات خود پیرامون نصب و راه اندازی این جک ها را می توانید از کارشناسان ما در رازی تکنولوژی بپرسید.

نصب جک میلان

نصب جک میلان شامل مراحل زیر است:

– انتخاب محل دقیق نصب جک

– یافتن محل دقیق نصب تکیه گاه ها

– نصب چشم های الکترونیکی

با توجه به اینکه ممکن است درب از زاویه ۴۵ درجه تا بیش از ۱۲۰ درجه باز شود می بایست محل دقیق نصب جک را انتخاب کنید و سپس تکیه گاه ها را به گونه ای قرار بدهید که متناسب با زاویه باز شدن درب باشد.

در نهایت چشم های الکترونیکی را برای تشخیص مانع در محلی مناسب نصب کنید.

جک های پارکینگی میلان از جمله جک های مناسب و پر کاربردی هستند که برای ساختمان های کوچک و ساختمان بزرگ استفاده می شود.

مهم ترین نکته در خصوص نصب جک میلان میزان فاصله از لبه کنار دیوار است که به میزان ۳۰ میلی متر است

نصاب جک پارکینگ

نصاب جک پارکینگی وظیفه نصب و پیاده سازی جک را بر عهده دارد.

چنانچه بخواهید جک های پارکینگی را نصب و فعال سازی نمایید می توانید به نصاب جک پارکینگ مراجعه کنید و بخواهید اقدامات مربوط به آن را انجام دهد.عموما اشخاصی که در نصب جک فعالیت می کنند به اموری چون نصب دزدگیر و قفل برقی نیز مسلط هستند و در صورت نیاز می توانند آن ها را انجام بدهند. نصاب جک پارکینگ با توجه به نوع درب و میزان تردد روزانه می تواند محاسبات مورد نیاز را انجام بدهد تا کارایی درب افزایش بیابد.

نصب جک روی درب سه لنگه

نصب جک روی درب سه لنگه نیز حائز اهمیت است.

این جک به سادگی نصب می شود و نیاز به دقت بالایی در هماهنگی و تنظیمات دارد.

جهت نصب و راه اندازی این جک ها می توانید از کارشناسان ما در رازی تکنولوژی راهنمایی بخواهید.

نصب جک روی درب سه لنگه اغلب در مواردی استفاده می شود که درب ها به صورت سه تیکه همراه یک چهار چوب باشند و دارای چهار چوب مجزا نباشند.

نوع جک پارکینگی که برای این درب ها انتخاب می شود از اهمیت به سزایی برخوردار است.

نصب جک روی درب تک لنگه

افراد بسیاری هنگام نصب جک پارکینگی برای درب های تک لنگه و سه لنگه دچار مشکل می شوند.

ما در رازی تکنولوژی سعی می کنیم نحوه نصب جک روی درب سه لنگه را شرح بدهیم جهت نصب ابتدا همانند سایر درب ها ابتدا محل دقیق نصب جک را مشخص نمایید و سپس چشمی ها را نصب کنید. مهم ترین نکته در نصب جک روی درب تک لنگه این است که اگر طول یک لنگه درب شما بیشتر از ۳ متر است بهتر جک کورس بلند (بازو بلند) سیماران ۶اس را خریداری نمایید که مخصوص درب های دولنگه عریض و درب های پارکینگی تک لنگه ساخته شده است

نصب جک بازویی

جک پارکینگی بازویی معمولاً علاوه بر درب‌های جدید بر روی درب‌های موجود نیز قابل نصب است.

برای نصب جک لولایی شروع با نصب یک بازو بروی هر لنگه درب است.

سپس نصب دو عدد چشمی رفلکسی جهت جلوگیری از برخورد درب با مانع انسانی یا خودروهای عبوری عبور ومرور رابه وسیله جک پارکینگی ایمن میسازد. همچنین نصب چراغ هشدار دهنده جهت اطلاع از وضعیت باز یا بسته بودن درب ها نیز بخش دیگری از کار نصب میباشد.نصب مرکز کنترل دستگاه در نزدیک‌ترین مکان به درب بروی دیوار جهت دریافت سیگنال‌های ارسالی توسط ریموت کنترل و متعلقات مربوط نیز مرحله سوم خواهد بود. پس از نصب این اجزای الکترونیکی و الکترومکانیکی جک پارکینگی، درب پارکینگ شما را به‌ طور اتوماتیک وبسیار ایمن باز و بسته می‌کند.

نصب این نوع جک پارکینگی مناسب جهت پارکینگ ساختمان‌های مسکونی پرتردد ،ادارات، کارخانه‌ها،نیروگاه‌ها و مراکز تجاری توصیه می شود. توصیه رازی تکنولوژی این است در هنگام نصب جک درب به دقت بررسی شود و از سالم بودن درب اطمینان حاصل کنید. اگر برای نصب و راه اندازی این جک ها نیاز به مشاوره با کارشناس داشتید می توانید از طریق راه های ارتباطی مندرج در وبسایت اقدام کنید.

نصب جک ریلی

درب اتوماتیک ریلی یا درب کشوئی، یکی از انواع درب های صنعتی است که به منظور ایجاد امنیت بالا، مورد استفاده قرار می گیرد.

این درب ها امکان تبدیل شدن به درب هوشمند را دارند.

درب ریلی یا کشویی می تواند برای درب های پارکینگی بسیار بزرگ استفاده شود.

از مهم ترین ویژگی های درب های کشویی، سرعت بالای این درب ها است.

با این حال سرعت این درب ها به جهت داشتن سنسور و در صورت وجود مانع، کاهش پیدا می کند اما با این اوصاف در موارد بسیاری از آنها استفاده می شود. طریقه نصب آن به این صورت است که معمولا در قسمت پایین درب محل مناسبی برای نصب جک در نظر گرفته می شود و سپس جک و پایه ها قرار داده می شوند. در نهایت چشمی و هشدار دهنده نیز نصب می شوند. چنانچه برای نصب و راه اندازی این جک ها نیاز به مشاوره داشتید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. در خصوص تعمیر و گارانتی این نوع جک می توان گفت در صورتی که نیاز به تعمیر و عیب یابی باشد کارشناس در محل حضور می یابد و به صورت دقیق درب را بررسی می کند.

در صورت وجود مشکل سعی در تعمیر جک نموده و در مواقع حاد تر جک را به صورت کلی تعویض می نماید.

مزایای نصب جک برقی

با توجه به اینکه امروزه امنیت از اهمیت به سزایی برخوردار است و مهمترین مقوله برای رفاه محسوب می شود با نصب جک پارکینگی می توانید امنیت را بیشتر نمایید و از مزایای زیر بهره مند شوید:

• ایجاد امنیت و آرامش در محیط به این منظور که با استفاده از جک های پارکینگی، دیگر هنگام باز و بسته کردن درب سروصدا ایجاد نخواهد شد.

• امکان باز و بسته نمودن درب به دو روش دستی و اتوماتیک.

• ایجاد امنیت توسط درب های ضد سرقت و اتوماتیک.

• بالا بودم مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی و شرجی بودن.

• داشتن قطعات هوشمند برای باز و بسته کردن درب ها.

• عدم تولید سر و صدا در هنگام باز و بسته کردن درب

• دارای موتور قدرتمند

• قابلیت باز و بسته کردن درب به دو روش

• امن بودن برای درب های ضد سرقت پارکنیگی

• مقاوم بودن به شرایط جوی هوا و میزان رطوبت

• دارا بودن قطعات هوشمند برای باز و بسته کردن درب

نصب جک برقی درب پارکینگ

درب های اتوماتیک اگر دارای جک برقی باشند به راحتی با یک ریموت کنترل باز و بسته می شوند، بنابراین در خیلی مواقع مثلا در روزهای سرد نیازی به پیاده شدن از ماشین برای بازکردن درب پارکینگ نیستید و فقط کافیست درب را با دکمه روی ریموت باز و بسته کنید.

اکثر موتورهای جک های برقی الکترومکانیکی هستند، این موتور های الکترومکانیکی دارای موتور الکتریکی و چرخ دنده هستند.جک های برقی دارای جعبه با موتور الکتریکی ، گیربکس و کنترل الکترونیکی هستند که این جعبه بر روی درب مورد نظر قرار میگیرد و دارای بازوی مفصلی هستند که با استفاده از آن به درب متصل شود.

در ابتدای نصب این جک ها باید پایه های آن ها را نصب کرد .برای نصب این پایه ها باید به ابعاد آنها توجه داشته باشید . پس از نصب و وصل پایه ها نوبت به اتصال جک به آنها میرسد . سپس تا جایی که قصد دارید درب باز شود، درب را باز کرده و پایه های جلو را دقیقا در همان ناحیه جوش دهید . در هنگام نصب توجه داشته باشید که پایه ها باید کاملا تراز باشند و بازوها تنظیم شوند . قبل از هر چیزی در هنگام تنظیم بازوها باید توجه داشته باشید که سیم های باز و بسته به صورت صحیح متصل شده باشند .توجه داشته باشید که قبل از نصب جک ، درب باید آزادانه و بدون بسته شدن لوله و یا کشیدن درب روی زمین باز و بسته شود

منبع: سایت راز تکنولوژی